background-image: url('ttp://i59.tinypic.com/nqo906.jpg'); background-repeat:repeat-x;background-position:center -65px;}

onsdag 12. november 2014

fargerike sprettballer

en dag tramper jeg og har sommerfugler i magen
i hjertet, i halsen
lytter etter følelser
som går i sirkler
pirker på dem med malepensler

tenker at jeg er sterk (men innmari sliten)
som slår ned psykdommen gang på gang
og jeg blir redd, krymper sammen til en liten ball
når jeg kommer på at den kan komme tilbake når som helst

som en uventet ond gjest ute på trammen
som spiser opp hjerte
(ditt,mitt, alle sitt)

om jeg bygger meg solid og robust
som et skarpt skjold vil den aldri trenge igjennom
men fisker bygger ikke skjold
de bare svømmer og svømmer i sirkler
nedover oppover til siden

jeg får bare lytte og svømme med litt tyngre tak når det trengs
men idag flyr jeg
til månen og hjem
med ti fargerike sprettballer i magen
klirre sko, et blågrønt skjørt, glitter
og pannekaker med blåbærsyltetøy på

gleder meg til livet blir rolig
for det er det beste som finnes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar